top of page

Περί εκπαιδευτικών κινδύνων των παιδιών



Στις μέρες μας, η αύξηση της βίας αλλά και κοινωνικών φαινομένων όπως το bullying, οι αρπαγές, κ.α, Στρέφουν αρκετούς γονείς στο να επιλέξουν μια σχολή πολεμικών τεχνών ως λύση και διασφάλιση των παιδιών τους.

Είναι σωστή αυτή η επιλογή;


Πράγματι η εκπαίδευση των παιδιών, μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα και αλλαγές στον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση τους, όπως και να προσφέρει μια υγιή σωματική ανάπτυξη, με οφέλη στην νευρομυικη συναρμογή, την κιναισθητική νοημοσύνη, την ευλυγισία, κ.α.


Που ελλοχεύει όμως ο κίνδυνος.

Στο βωμό του κέρδους και του ότι δηλώσεις είσαι, ξεφυτρώνουν εκπαιδευτές διαφόρων πολεμικών τεχνών και συστημάτων, που αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν και μεταμορφώσουν μικρά παιδιά. Άνθρωποι χωρίς καμία εμπειρία στον χειρισμό των ευαίσθητων και ευάλωτων αυτών ηλικιών αλλά ούτε και γνωστές των αναγκών της κάθε ηλικιακής ομάδας.

Πιο συγκεκριμένα η προσφορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε μικρά παιδιά, απαιτεί ειδικές γνώσεις και εκπαίδευση. Δεν νοητέ κάποιος που δεν έχει τα κατάλληλα γνωστικά και τεχνικά εφόδια να προσεγγίζει με οποιονδήποτε τρόπο μικρά παιδιά.

Άτομα που ο ηλικιακός τους περιορισμός δεν τους επιτρέπει να έχουν δυνατότητα κρίσης ούτε και εμπειρία να φιλτράρουν και αξιολογήσουν τα όσα λαμβάνουν από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι ευάλωτες αυτές ηλικίες, βρίσκονται στο αναπτυξιακό τους στάδιο, με αποτέλεσμα την πολύ εύκολη υιοθέτηση συνηθειών και χαρακτηριστικών, που αν δεν είναι οι ανάλογες και κατάλληλες του χαρακτήρα του κάθε παιδιού και του αναπτυξιακού σταδίου του, μπορεί να επιφέρουν καταστροφικά αποτελέσματα στην μετέπειτα ενήλικη ζωή τους.

Παράδειγμα είναι η λανθασμένη αντίληψη και εκπαιδευτική διαδικασία, που αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν μικρόσωμους ενήλικες. Χρησιμοποιώντας εκπαιδευτική ύλη και μεθολογία παρόμοια με αυτή των ενηλίκων.

Ένα άλλο λανθασμένο εκπαιδευτικό μοντέλο, είναι η προσπάθεια σκληραγώγησης των μικρών παιδιών σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της ιδέας του άτρωτου.

Η εκπαιδευτική διαδικασία που αποσκοπεί στην ουσιαστική ανάπτυξη και ωρίμανση του παιδιού, θα πρέπει πρώτιστος να αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν παιδιά. Η ανάπτυξη στοιχείων αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης, δεν συνεπάγονται με υπερβολές και βίαια μοτίβα.

Μέσα από σωστά σχεδιασμένα παιχνίδια, συνδυαστικά με την αλληλεπίδραση των παιδιών με αλλά παιδιά, μπορούν να εκπαιδευτούν και να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες ανάλογες της ηλικίας τους και των αναγκών τους.

Η ανάπτυξη της φιλοσοφίας της αυτοπροστασίας, θα χτιστεί σταδιακά και πάλι μέσα από συγκεκεκριμενες εκπαιδευτικές μεθόδους κατάλληλα σχεδιασμένες για τα παιδιά.

Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά ότι αυτοπροστασία και αυτοάμυνα δεν σημαίνει απαραίτητα συμπλοκή. Και σε καμία περίπτωση η εκπαιδευτική εμπειρία δεν θα πρέπει να είναι προσανατολισμένη μόνο στην σωματική ετοιμότητα.


Αποτελεσματική εκπαίδευση είναι η εκπαίδευση που διδάσκει στα παιδιά, απο τι κινδυνεύουν, πως αναγνωρίζουν τον κίνδυνο, πως αποφεύγουν τον κίνδυνο, πως διαφεύγουν από τον κίνδυνο, πως αποκλιμακώνουν μια βίαιη συμπεριφορά και σε τελική και ακραία φάση, πως αντιμετωπίζουν τεχνικά και τακτικά μια απειλή ή επίθεση.

Οποιαδήποτε άλλη σειρά στον αλγόριθμο, θα θέσει το παιδί σε κίνδυνο με πιθανές σοβαρές συνέπειες στην σωματική και ψυχική του υγεία.

Αγαπητοί γονείς, μην εμπιστεύεστε τη ζωή και το μέλλον των παιδιών σας σε όποιον να ναι. Εμπιστευτείτε ανθρώπους με εμπειρία, γνώση και πάνω απ´ όλα αγάπη για αυτό που κάνουν. Τα παιδιά σας είναι πολύτιμα και μια λανθασμένη προσέγγιση μπορεί να τα καταστρέψει. Διανύουμε μια εποχή προόδου των κοινωνικών επιστημών, της παιδαγωγικής, της ειδικής αγωγής και άλλων επιστημών. Ας ξεκολλήσουμε από το μοτίβο ότι το παιδί μας θα ασχοληθεί με ότι δραστηριότητα είναι πιο κοντά στο σπίτι μας. Μην διαπραγματεύεστε με ότι μπορεί να αλλάξει ριζικά τον χαρακτήρα του παιδιού σας.


Βασίλης Πετρίδης

Επικεφαλής εκπαιδευτής KMS

Security Manager (CBRNE) ΕΚΠΑ

66 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page