Διερευνάτε επιστημονικά τόσο τα φυσιολογικά όσο και τα ψυχολογικά στοιχεία που μπορούν να προωθήσουν τη θετική αλλαγή στον ασκούμενο μιας πολεμικής τέχνης. Εξετάζετε η αλλαγή που κάνει στον άνθρωπο καθώς και τις ιδιότητες που βελτιώνει μέσα από τις μαχητικές τέχνες από ψυχολογική άποψη. Ως προσωπικές επαφές, τα προκαταρκτικά ερευνητικά ευρήματα και μια βιβλιογραφική εμφανίζουν αλλαγή μέσω της συμμετοχής σε πολεμικές τέχνες: ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, γνωσιακές ανακατασκευές και συναισθηματική διαχείριση.
θεραπεία μέσω πολεμικών τεχνών αναφέρεται στη χρήση των μαχητικών τεχνών ως μία εναλλακτική ή συμπληρωματική θεραπεία για μια σωματική-ψυχική διαταραχή. Μπορεί να περιλαμβάνει διαταραχές του σώματος ή του νου/πνεύματος. Η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει εφαρμογές όπως η βελτίωση της κιναισθητικής ισορροπίας στους ηλικιωμένους ή ατόμων με κινητικά προβλήματα ή τη μείωση της επιθετικότητας σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες.
Ενώ άλλες πιο συμβατικές προσεγγίσεις όπως η προπόνηση με βάρη και η ψυχοθεραπεία είναι επίσης σημαντικά ωφέλιμες, η θεραπεία μέσω πολεμικών τεχνών μπορεί να ενσωματώσει μοναδικά χαρακτηριστικά τα οποία άλλες θεραπείες δεν μπορούν να ενσωματώσουν στην πρακτική τους. Για παράδειγμα, σε παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, αυτή η θεραπεία μπορεί ταυτοχρόνως να αναπτύξει τομείς όπως δεξιότητες αυτοάμυνας (για την υπεράσπιση εναντίον σωματικής βίας), φυσικής κατάστασης, οδηγίες στο πώς να χειριστούν αγχωτικά σενάρια σε σωματικά ή ψυχικά επίπεδα, και αύξηση της αυτοπεποίθησης.
Ένα σημαντικό ζήτημα με την θεραπεία μέσω μαχητικών (πολεμικών) τεχνών σε ένα ψυχολογικό πλαίσιο είναι η διάκριση ανάμεσα στη θεραπευτική προσέγγιση και στη μαχητική-πολεμική προσέγγιση στα μαθήματα.
Σε μία αξιόλογη μελέτη, ένας Ισραηλινός ερευνητής που ήταν πρώην πρωταθλητής του Ισραήλ στο judo δίδαξε μία τροποποιημένη μορφή του τζούντο σε παιδιά τα οποία είχαν σημαντικές οπτικές και πνευματικές βλάβες (τύφλωση, καθυστέρηση) και σε μερικές περιπτώσεις σωματική βλάβη (όπως είναι η εγκεφαλική παράλυση). Η προκύπτουσα αύξηση στις φυσικές και γνωσιακές ικανότητες όλων των παιδιών ήταν μεγαλύτερη ποσοτικά από άλλες προηγούμενες μορφές φυσικής εξάσκησης και επιπλέον είχε μεγαλύτερη διάρκεια.
Η θεραπεία μέσω μαχητικών (πολεμικών) τεχνών είναι ένα εγχείρημα που ακόμη αναπτύσσεται. Οι ερευνητές έχουν ακόμη να προσδιορίσουν τελειωτικά τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των πολεμικών τεχνών τα οποία καλλιεργούν τα σωματικά και ψυχολογικά οφέλη.
Πηγές:
Ψυχοκοινωνικά οφέλη των Πολεμικών Τεχνών: Μύθος ή Πραγματικότητα; Από τον Brad Binder, Ph.D (1999)
Gleser JM, Margulies JY, Nyska Μ, Porat S, Mendelberg Η, Wertman Ε (Ιούνιος 1992). "Φυσικά και ψυχοκοινωνικά οφέλη της τροποποιημένης πρακτικής του τζούντο για τυφλά, ψυχικά καθυστερημένα παιδιά: μια πιλοτική μελέτη".
Lamarre BW, Nosanchuk ΤΑ (Ιούνιος 1999). "Τζούντο - τον απαλό τρόπο: μια αναπαραγωγή των σπουδών για τις πολεμικές τέχνες και την επιθετικότητα".
Wikipedia
Reynes Ε, Lorant J (Φεβρουάριος 2002). «Η επίδραση της παραδοσιακής κατάρτισης τζούντο στην επιθετικότητα μεταξύ των νεαρών αγοριών».
Endress IM, Olweus D (Μάιος 2005). "Συμμετοχή σε αθλητισμό εξουσίας και αντικοινωνική εμπλοκή σε αγόρια προδοκιμαστικής και εφηβικής ηλικίας". Ψ Παιδική Ψυχολογία
Zivin G, Hassan NR, DePaula GF, et αϊ. (2001). "Μια αποτελεσματική προσέγγιση για την πρόληψη της βίας: οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες στο γυμνάσιο".
Twemlow SW, Sacco FC (1998). "Η εφαρμογή της πρακτικής και της θεωρίας των παραδοσιακών πολεμικών τεχνών στη θεραπεία βίαιων εφήβων".
Ένας εκτενής κατάλογος μελετών που σχετίζονται με το "Αθλητισμός, Άσκηση και Διάθεση", συμπεριλαμβανομένων των πολεμικών τεχνών.
Ε. Overchuk (2006) Ψυχολογία πολεμικών τεχνών: Ταξίδι στην προσωπική ανάπτυξη και ανάπτυξη. Εθνικό Ινστιτούτο Πολεμικών Τεχνών και Επιστημών
Επιμέλεια άρθρου Σταύρου Ξηντάρα ψυχαναλυτή εκπαίδευσης
Comments