top of page

Επιλέγοντας το δάσκαλο σας


Το να μπορεί ένα άτομο να είναι ασφαλές έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα ν´ αυτοπροστατέυεται και ν ´αμύνεται αν κριθεί αναγκαίο, είναι δεξιότητες που καθένας θα πρέπει να διαθέτει.


Η αντιμετώπιση βίαιων καταστάσεων είναι μια ιδιαίτερα σοβαρή υπόθεση που τόσο η αγνόηση ως εν δυνάμει πρόβλημα, όσο και η ψευδαίσθηση της δυνατότητας ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με μέσα και ενέργειες που θα επινοηθούν εκείνη την ώρα, είναι μαθηματικά σίγουρο ότι θα έχει καταστροφικά και ίσως ανεπανόρθωτα αποτελέσματα.


Οποίος λαμβάνει σοβαρά τα θέματα ασφαλείας του και ενδιαφέρεται να θωρακιστεί με ικανότητες και δεξιότητες που θα αυξήσουν τις πιθανότητες διαχείρισης και αντιμετώπισης βίαιων και προβληματικών καταστάσεων θα πρέπει να ακολουθήσει τις εξής συμβουλές:


1. Θα πρέπει να διαχωρίσετε τις πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα με τα συστήματα αυτοάμυνας. Η φιλοσοφία των τεχνών και των σπορ δεν έχει καμία σχέση με όσα απαιτεί ένα πραγματικά βίαιο συμβάν. Μπορεί πολλές τεχνικές να είναι πανομοιότυπες με συστήματά αυτοάμυνας και με τέχνες και σπορ, ή τακτική προσέγγισης όμως διαφέρει σημαντικά. Μια συμπλοκή στο δρόμο είναι τις περισσότερες φορές απρόβλεπτη αιφνιδιαστική, υπερβολικά βίαιη, χωρίς κανόνες, χωρίς διαιτητές και γενικά χωρίς κανέναν να χτυπήσει καμπανάκι τέλους.


2. Θα πρέπει να αναζητήσετε έναν εκπαιδευτή με γνώση του αντικειμένου που διδάσκει και εκπαιδευτική εμπειρία στο να κατανοεί τις προσωπικές σας ανάγκες. Μην ξεγελιέστε από φανφάρες και εγωκεντρικές συμπεριφορές όταν παρουσιάζουν κάποιοι τις εκπαιδευτικές τους ικανότητες. Η εκπαίδευση σας μπορεί να είναι αυτή που θα σας κρατήσει ζωντανούς. Κάντε την έρευνα σας και ακούστε με προσοχή ότι σας πει ο εκπαιδευτής πριν τον επιλέξετε. Στην Ελλάδα η άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή / δασκάλου πολεμικών τεχνών και συστημάτων αυτοάμυνας είναι λίγο μπερδεμένη, με αποτέλεσμα να μπορεί να δηλώνει ο κάθε ένας ότι θέλει. Στην περίπτωση σας, η τελική αξιολόγηση των όσων έχετε διδαχθεί και θεωρείτε ως αποτελεσματικά και λειτουργικά μπορεί να μην έρθει ποτέ ή όταν θα έρθει να φέρει μαζί και τον όλεθρο.


3. Η επιλογή εκπαιδευτών με χαρακτήρα που αποσκοπεί στην ανάπτυξη βίαιων και αντικοινωνικών συμπεριφορών θα πρέπει να αποφεύγεται. Θα πρέπει να κατανοήσετε ότι ένας πολίτης, παιδί ή ενήλικας ζει σε ένα οργανωμένο κράτος με νόμους. Ένας εκπαιδευτής έχει υποχρέωση να γνωρίζει σε βάθος τους νόμους και καθήκον να ενημερώνει τους ασκούμενους ποτέ θεωρείται μια ενέργεια ως αυτοάμυνα και ποτέ όχι. Π.χ Αν σε έναν καυγά στο δρόμο που δεν τον ξεκινήσατε εσείς, στη συνέχεια σας σπρώξουν ή σας δώσουν μια γροθιά στο πρόσωπο και εσείς ως γνωστές ή μη αυτοάμυνας, αντεπιτεθείτε με ένα χτύπημα στο λαιμό και ο επιτιθέμενος τραυματιστεί ή χάσει τη ζωή του, αυτό δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ως αυτοάμυνα. Ξέρω ,θα λέτε μα τι γράφει αυτός τώρα! Άπλα σας ενημερώνω ότι τα νομικά όρια της αυτοάμυνας είναι πολύ στενά. Η ασχετοσύνη μπορεί να σας στείλει εύκολα στη φυλακή. Πολλά συστήματά έχουν δημιουργηθεί για άλλες εποχές ή για εμπόλεμες χώρες. Η Ελλάδα έχει νόμους και κάθε εκπαίδευση στην αυτοάμυνα θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με αυτούς.


4. Μακριά από εκπαιδευτές που παρουσιάζουν τον εαυτό τους ως μοναδικό και αυθεντία στο είδος τους. Ένας πραγματικός εκπαιδευτής / δάσκαλος, ξεχωρίζει από το πάθος του για τη διδασκαλία και όχι για την εγωκεντρική ανάγκη προβολής των κατορθωμάτων του.

5.Επιλέξτε συστήματά που μπορούν να εξελιχθούν και προσαρμοστούν στις αλλαγές της κοινωνίας και εκπαιδευτές που δεν μένουν προσκολλημένοι στην ιστορία, το παρελθόν και τους βαθμούς τους, αλλά που συνεχώς ενημερώνονται και εξελίσσονται.

6. Μην λαμβάνετε σοβαρά τους συνεχείς επαίνους του εκπαιδευτή ανεξάρτητα αν το αξίζετε ή όχι. Μια τέτοια περίπτωση είναι εξίσου επικίνδυνη με την περίπτωση του εκπαιδευτή που προσπαθεί να αναπτύξει βίαιες και επιθετικές συμπεριφορές στους ασκούμενους. Ο σωστός εκπαιδευτής αυτοάμυνας πολιτών, παιδιών ή ενηλίκων δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δημιουργεί ψευδαισθήσεις των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των ασκούμενων.


7.Ένας εκπαιδευτής αυτοάμυνας που έχει αντίληψη της πραγματικότητας, θα πρέπει να επικεντρώνει την εκπαίδευση των ασκούμενων, ιδιαίτερα των αρχαρίων, στην πρόληψη μέσω της επαγρύπνησης, της απουσίας, της διαφυγής, της αποφυγής και της αποκλιμάκωσης .


Αν πραγματικά σας ενδιαφέρει η σωματική και ψυχική σας ακεραιότητα, αν θέλετε τα παιδιά σας να εκπαιδευτούν σωστά και αποτελεσματικά, μην το αφήνετε στον παράγοντα τύχη! Μην επιλέγετε με βάση το τι είναι πιο κοντά σας ή τι σας λένε οι φίλοι σας. Θα εμπιστευόσασταν να μάθει το παιδί σας οδήγηση από κάποιον δάσκαλο μαϊμού; θα εμπιστευόσασταν έναν γιατρό τσαρλατάνο; Γιατί να εμπιστευτείτε γνώσεις για την ασφάλεια σας ή των παιδιών σας από ημιμαθείς, ερασιτέχνες ή απατεώνες.


Μελετήστε, ψάξτε, αναλύσετε, διαισθανθείτε και αμφισβητήστε πριν διαθέσετε τον χρόνο και τα χρήματα σας.


Βασίλης Πετρίδης

Επικεφαλής εκπαιδευτής KMS

33 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page