top of page

Ακολουθιακά στάδια εξέλιξης εκπαιδευτών


Η φρενίτιδα του να χριστούν όλοι με τον τίτλο του εκπαιδευτή / δάσκαλου,  σε συνδυασμό με την χαμηλή αυτοεκτίμηση των ατόμων, καλλιέργησαν το κατάλληλο  έδαφος για ευκαιριακά μαθήματα, σεμινάρια και σχολεία, οργανωμένα με μοναδικό σκοπό το εύκολο κέρδος. Οργανώσεις και εταιρίες  από όλο τον κόσμο προσφέρουν εκπαίδευση σε πληθώρα θεμάτων, που κανείς μπορεί να διαλέξει  και στην συνεχεία να πιστοποιηθεί ως ειδικός. Τα περισσότερα από αυτά έχουν πολύ μικρή διάρκεια και ώρες φοίτησης και το τελικό δίπλωμα / πιστοποιητικό σε αναγνωρίζει όχι μόνο ως απόφοιτο αλλά και ως εκπαιδευτή. Δηλαδή τόσο καλά καταρτισμένο που άμεσα μπορείς να διδάξεις και πιστοποιήσεις άλλους.

Μια δεύτερη περίπτωση είναι αυτή που δάσκαλοι και εκπαιδευτές άλλων ειδικοτήτων αυτοχρίζονται ειδικοί σε κάτι άλλο. Ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που προωθούν τον εαυτό τους ως εκπαιδευτή / δάσκαλο χωρίς να έχουν ουδεμία σχέση με αυτό που υποτίθεται ότι είναι ειδικοί.   Και τέλος είναι και αυτοί που όχι μόνο έχουν αυτοχριστεί εκπαιδευτές / δάσκαλοι αλλά έχουν προσθέσει και τίτλους όπως Expert, Master Grand Master, κ.α.

Παραδοσιακά για να γίνει κάποιος δάσκαλος / εκπαιδευτής πολεμικών τεχνών θα έπρεπε να φοιτήσει για αρκετά χρόνια ως μαθητής κάποιου έμπειρου και αναγνωρισμένου δάσκαλου.  Στην συνεχεία και αφού γινόταν κάτοχος της μαύρης ζώνης εκτελούσε χρέη βοηθού, πάντα δίπλα και υπό την καθοδήγηση του δάσκαλου.  Η διαδικασία αυτή διαρκούσε χρόνια και μόνο όταν ο δάσκαλος θεωρούσε ότι ο μαθητής κατείχε το τεχνικό και γνωστικό επίπεδο να διδάξει άλλους του δινόταν η άδεια να αναλάβει μόνος του μαθητές. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μαθητές ανέλαβαν καθήκοντα δάσκαλου μετά τον θάνατο  του δάσκαλου τους.

Στην διαδικασία αυτή όπως και στην ζωή, υπάρχουν ακολουθιακά στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης. Το παιδί μαθαίνει να αλλάζει πλευρό, μετά να κάθεται, να μπουσουλάει και στο τέλος να περπατάει και να τρέχει. Το κάθε βήμα είναι σημαντικό και απαιτεί χρόνο. Αυτό ισχύει σε όλες τις φάσεις της ζωής, σε όλους τους τομείς ανάπτυξης, είτε πρόκειται για κάποιον που μαθαίνει πιάνο, πολεμικές τέχνες ή κάποιον που θέλει να αναπτύξει μια επιχειρηματική δραστηριότητα.

Η ταχύτητα όμως που κινείται η σύγχρονη κοινωνία μας αναγκάζει ορισμένες φορές να αναζητήσουμε σύντομους δρόμους, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουμε να υπερπηδήσουμε κάποιο από τα ζωτικά αυτά ακολουθιακά σταδία προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρόνο και κόπο, αποκτώντας παράλληλα τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η εμπειρία όμως μας διδάσκει ότι ένας μέτριος παίχτης ίσως μπορέσει να συναγωνιστεί και διαπρέψει ανάμεσα σε αρχάριους συμπαίκτες, αλλά πότε δεν μπορέσει να αναγνωριστεί και επικρατήσει ανάμεσα σε έμπειρους και καταρτισμένους παίχτες. Ένας εκπαιδευτής / δάσκαλος που δεν έχει πληρώσει το τίμημα να εξελιχτεί μέρα με τη μέρα, χωρίς εξαίρεση αποκλείεται να μάθει σε βάθος το γνωστικό αντικείμενο αυτό που χρειάζεται για να μπορεί να πείσει και διδάξει  άλλους.

Μην αφήνετε την δίκη σας εξέλιξη στα χεριά δασκάλων / εκπαιδευτών που δεν μπορούν να σας πάνε πουθενά, γιατί απλά οι ίδιοι δεν έχουν πάει πουθενά. Δεν γνωρίζουν τον δρόμο και δεν κατέχουν κανένα τεχνικό και γνωστικό επίπεδο. Πριν εμπιστευτείτε, ερευνήστε, ρωτήστε, ψάξτε.  Τα χαρτιά στους τοίχους είναι μονό χαρτιά και οι τίτλοι απλά τίτλοι.  Η εμπορευματοποίηση, το ευκαιριακό κέρδος και η απουσία νομοθεσίας και έλεγχων δίνουν την ευκολία να μπορεί ο καθένας να δηλώσει πραγματικά ότι θέλει.  

Εμπιστευτείτε δάσκαλους, εκπαιδευτές, σχολές με εμπειρία, γνώση και έργο. Μην εμπιστεύεστε διαφημιστικές καμπάνιες, μεγάλα Brands και βαρύγδουπους τίτλους χωρίς πρώτα να μάθετε όλη την αλήθεια.   Ανοίξτε τα μάτια, τα αυτιά και την διαίσθηση σας και ο δάσκαλος /εκπαιδευτής θα σας βρει.

34 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page