Αναζήτηση

Αυτοπεποίθηση & Αυτοάμυνα


Η έννοια της αυτοπεποίθησης χρησιμοποιείται συνήθως ως αυτο-διαβεβαίωση στην προσωπική κρίση, ικανότητα, δύναμη κλπ.


Η αυτοπεποίθηση ενός ατόμου αυξάνεται από τις εμπειρίες που έχουν κατακτηθεί συγκεκριμένες δραστηριότητες. Είναι θετική η άποψη ότι στο μέλλον μπορεί κανείς να επιτύχει γενικά αυτό που επιθυμεί να κάνει.  Η αυτοπεποίθηση δεν είναι η ίδια με την αυτοεκτίμηση , η οποία είναι μια αξιολόγηση της δικής της αξίας, ενώ η αυτοπεποίθηση είναι πιο συγκεκριμένα η εμπιστοσύνη στην ικανότητα ενός ατόμου να επιτύχει κάποιο στόχο, κάτι που μια μετα-ανάλυση προτείνει είναι παρόμοια με τη γενίκευση της αυτο- αποτελεσματικότητα.


Στα παιδιά, η αυτοπεποίθηση εμφανίζεται διαφορετικά από τους ενήλικες.  Για παράδειγμα, ο Fenton πρότεινε ότι  τα παιδιά σε ομάδες έχουν πιο αυτοπεποίθηση από άλλα παιδιά. Οι νέοι που έχουν μικρή επαφή με φίλους τείνουν να έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση και εδώ εμφανίζεται η ανάγκη για ομαλή κοινωνικοποίηση.


Πολλοί αθλητικοί ψυχολόγοι έχουν σημειώσει τη σημασία της αυτοπεποίθησης για τη νίκη σε αθλητικούς αγώνες.  Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η αυτοπεποίθηση είναι επίσης ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για το πόσο καλά ένας αθλητής εκτελεί σε έναν διαγωνισμό κτλ.

Η αυτοεκτίμηση μπορεί να ξεκινά και με αυτοάμυνα.  Η ικανότητα να υπερασπίζεστε τον εαυτό σας ενάντια στους φόβους δημιουργεί αυτοπεποίθηση και αυτοσεβασμό.  Με γνώση έρχονται υψηλότερα επίπεδα αυτοεκτίμησης και αυτή η γνώση είναι απίστευτα ενδυναμωτική.  Η εκπαίδευση σε πολεμικές τέχνες αυξάνει τη σωματική δύναμη, αλλά αυξάνει και την ψυχική συνείδηση.  Οι άνθρωποι που ξέρουν να προστατεύουν το σώμα τους συμπεριφέρονται  διαφορετικά και είναι λιγότερο πιθανό να προσελκύσουν αρνητική προσοχή ή να διατρέξουν τον κίνδυνο να εκφοβιστούν.


Η εμπιστοσύνη που έχετε στην ικανότητά σας να αντιμετωπίζετε επιτυχώς μια απειλητική ή συγκρουσιακή κατάσταση. Εάν εκπαιδεύεστε με συνέπεια, μπορείτε να έχετε επίδραση στην  αυτοπεποίθησής σας. Αυτή η αυτοπεποίθηση μεταφέρεται εύκολα σε άλλες πτυχές της ζωής σας, καθιστώντας σας πιο αποτελεσματική κάθε μέρα. Τα μαθήματα αυτοάμυνας και πολεμικών τεχνών και αθλημάτων είναι προφανώς ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε επίπεδα αυτοπεποίθησης.  Όχι μόνο αυτές οι ασκήσεις κάνουν το σώμα σας ποιο δυνατό και πιο υγιή, αλλά επίσης εκπαιδεύουν το μυαλό να είναι πιο πειθαρχημένο .


Με μαθήματα αυτοάμυνας (krav maga κτλ) ή με αντίστοιχα αθλήματα (aikido / spochan / tae kwon do κτλ) υπάρχει μια ομαλή κοινωνικοποίηση  όπως επίσης συναισθηματικά , νοητικά και ψυχολογικά οφέλη.


 Πηγές:

Snyder, CR; Lopez, Shane J. (2009-01-01). Oxford Handbook of Θετική Ψυχολογία . Oxford University Press. ISBN 978-0-19-518724-3  .

Fenton, Norman (1928). "Το Μόνο Παιδί". Το Παιδαγωγικό Σεμινάριο και το Περιοδικό της Γενετικής Ψυχολογίας .

Waddell, Kathleen J. (1984-03-01). «Η αυτο-ιδέα και η κοινωνική προσαρμογή των υπερκινητικών παιδιών στην εφηβεία». Εφημερίδα της Κλινικής παιδοψυχολογίας .

Οι Mahoney, Michael J .; Avener, Marshall (1977). "Ψυχολογία του ελίτ αθλητή: Διερευνητική μελέτη". Γνωστική Θεραπεία και Έρευνα .

bull, Stephen J .; Shambrook, Christopher J .; James, Wil; Brooks, Jocelyne Ε. (2005-09-01). «Προς μια Κατανόηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας σε Elite Αγγλικά Cricketers». Εφημερίδα της Εφαρμοσμένης Αθλητικής Ψυχολογίας


Επιμέλεια άρθρου Σταύρου Ξηντάρα ψυχαναλυτή εκπαίδευσης

54 προβολές
  • Facebook
Krav Maga Science HQ Greece
Agiou Dimitriou 309 & Psiloriti 2 - Agios Dimitrios -  17342
Tel.: +30 211 4040394  Email: kravmagascience@gmail.com